Bättre dag

Det är en bättre dag idag. Eller, det är ju inte dåligt att önska att något fruktansvärt inte ska ha hänt eller vara sant, men det är väl inte heller så konstruktivt, eller bra för sinnet. Sant är det ju.

Jag sitter på bussen på väg från Stockholm, har varit på audition idag. Och att det blev just buss tillbaka är ju olyckligt eftersom det tar 7 timmar, men Göteborg är tydligen ett populärt resmål vid valborg, något jag var helt ovetande om. Så jag förpassades till bussen medan de som var ute i god tid och bokade fick åka tåg. Och jag som inte ens ska fira, utan bara ska hem... Jaja, det går bra. Jag har sovit, läst manus, sovit lite mer, blivit väldigt hungrig men har inget att äta, och är nu snart framme. Tur att jag tog med mig datorn så jag kunde fördriva denna sista, väldigt utdragna timme innan vi är framme..

Det är verkligen konstigt att tankarna vandrar så fritt som de gör, och att sinnet på nåt sätt väljer helt själv hur det ska må. Idag är en fin dag, en bra dag, jag blir inte jätteledsen när jag tänker på honom. Hur kan det vara så? Igår var det ju så nattsvart? Det är iofs skönt att det inte är det idag. Idag är han ljus i mig, inte mörk. Tack för det.

Och tack snälla världen för Jonas som lyser upp mitt liv. Tack tack tack tack. Tacksamhet är en underbar känsla. Så uppfyllande och härlig. Om man ska uppmana människor till något så är det nog att vara tacksamma, för allt det fina man har fått. Då blir det ljusare.

Kommentarer
Postat av: Annie

Hej, vännen!

Tror inte att jag visste att du hade en blogg... hur som helst, så förstår jag att du har en rörig tid just nu. Tänker på dig och tackar också världen för att du har din Jonas.

Puss och kram

2009-04-30 @ 18:52:50
URL: http://anniesauditorium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0