Soffsömn, Stockholm & sol

Är i Stockholm! O får kärlek o sol o det är snart sommar o då blir kärleken evig! I alla fall blir den sambo i fyra månader, inte fy skam.

Denna dag började ju så underligt som att jag vaknade i en soffa i Långedrag, mycket märkligt. Men när man bara har arbetslösa eller pluggande och därmed påsklediga vänner (jag tillhör ju kategori 2) så kan det bli fest på en söndag och då går ju inte spårvagnarna så sent. Så vi fick sova över allihopa och natten blev både jättelång o kort. Festen lång, sömnen kort. Så himla dekadent och högstadiet/gymnasiet på nåt sätt, att tvingas sova på en soffa efter en fest... Och så blev det ju inte ens två timmar sömn innan jag var tvungen att åka hem, hämta min packning (just det mamma, jag hade packat i förväg!!) och sen åka till tåget. Men jag sov på tåget upp hit till Stockholm, så jag överlevde dagen ändå. Annars brukar sömnbrist göra mig till en i princip död person. Men det blir en tidig kväll i kväll, annars dör jag nog imorn.

O imorn kan jag inte vara död för då ska jag förhoppningsvis åka till Sundsvall över dagen! Gillar verkligen att vara här o kunna ta en snabbvisit hos syster yster med familj! O Jonas ska försöka följa med, finfint.

I övrigt är det dags att börja plugga repliker o stämmor, har inte hunnit det än. Bara lite, men måste ju kunna allt den 8 maj så nu ska jag börja ligga i. Känns väldigt härligt med ny miljö, nya repliker, nytt sammanhang o nytt nytt nytt. O så det fantastiska samboskapet som är en stor prick över mitt stora i!

Nu ska jag bli horisontal. Har varit det alldeles för lite det senaste dygnet.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh vad jag blev glad av att läsa din blogg Erika! Till och med över internet lyckas du sända över din härliga energi och glädje till mig! (och det trots din sömnbrist!). Massa kärlek till dig älskade syster!

2009-04-07 @ 17:31:03
URL: http://comeintomyworld-ellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0