söndag förmiddag...

Flera dagar i rad nu har jag vaknat supertidigt, sen blundat och trott att jag inte somnat om, vaknat två timmar senare och på nåt sätt trott att det fortfarande är jättetidigt. Och då blir jag mycket tröttare än om jag tror att det är en bra tid jag vaknar. Mycket psykologi i det här med utsövdhet. Men men..

Idag har jag återigen testat den för mig mycket ovanliga utomhusjoggningen. Jag springer ju mest och helst på löpband, av anledningar som ingen annan människa verkar förstå, men jag älskar det iaf. Men nu är det ju snart dags för Vimmerby igen och då måste man ju springa utomhus, för det gymet är inte värt pengarna. Så jag håller på och tränar mig i att gilla utomhusspringning oxå. Det var faktiskt inte så farligt, eller, det var snarare helt ok, men det stora problemet för mig är ju motivationen! På löpbandet kan jag se exakt hur långt jag sprungit, hur fort det går och hur långt jag har kvar. Utomhus blir allt på en liten höft och jag tar inte ut mig lika mycket. Får jobba på det där... Men motion är det ju hur som helst, och det var skönt att känna att det gick bra att springa på morgonen oxå, brukar ha för lite blodsocker och energi för det.

Idag ska jag göra några av de saker som jag skrev på min lilla lista igår.. Monologen till på onsdag läste jag på vägen till Katrin igår oxå, och jag tror att den börjar sätta sig i mig. Ska bara få till den oxå.. Och deklarera ska jag göra idag. Verkligen. Och hjälpa en vän med flytt kanske. Dags att sätta igång nu. Skönt att solen inte skiner idag, då skulle jag inte få nåt gjort.

Än så länge känns det ljust och lätt i mig idag. Tack livet för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0