Egypten!

I höstas var jag och Jonas i Egypten!

En veckas semester, charter som bara skulle vara sol och vila. Och det var det. Fast det var också ett jättekonstigt land som man aldrig mer vill besöka typ. För det kändes inte som ett riktigt land. Och det var inte det heller, inte Hurghada, där vi var, i alla fall. Hurghada är uppbyggt bara för att det ska komma turister dit, och består till 85% av försäljare som skriker åt folk om att de ska köpa deras saker, eller åtminstone bara lyssna så att de sen kan använda det dåliga samvetet folk får, och sen sälja saker som folk inte vill ha men inte kan säga nej till... Usch. Men! Vi hade semester, solade och badade och sov på stranden. Åt god mat, snorklade (och var superturistiga på bild:)

Snorklingen var helt klart resans bästa dag, så sjuuukt vackra fiskar, hej hej Hitta Nemo liksom!! Försökte hitta en bild som stämmer med vad jag såg, för jag har ingen undervattenskamera själv, och det här var det närmaste jag kom: 


(bilden är lånad från reseguiden.se, och är tagen i Hurghada)

Vi åkte också till Kairo och tittade på pyramiderna.

Jag älskar att resa. Jag vill resa mera, med Jonas! Helst i alla fall. Jag vill helst egentligen åka på en lång resa, där man hinner uppleva ett land ordentligt, men när det kommer till kritan åker jag gärna på lugn charter oxå, om det är vad som bjuds. Jag älskar sol, bad, värme, avslappning och känslan av att kunna vila ut helt och hållet...
Två glada turister på snorklingstur!
 Ett försök att visa hur vackert vattnet var. Svårt att fånga på bild dock, det var så underbart turkosblått och drömlikt! (jag är ju inte heller någon mästerfotograf... ska se om jag hittar nån bättre bild sen!)
 I slutet av veckan hade jag en ganska härlig solbränna. Jag gillar solbränna...

Vet inte varför jag kom att tänka på Egypten nu.. Kanske för att jag längtar till sol, värme, Jonas och bara ha det härligt. Just nu är livet lite mindre härligt, eftersom jag fått det jag antar är vinterkräksjukan... Tredje gången på kort tid som jag är sjuk, och jag hoppas verkligen att det här innebär att jag har fått min dos av sjukdom nu och får vara frisk resten av året!

I övrigt önskar jag alla i min, mer eller mindre direkta, närhet frid i sinnet och öppenhet inför livet. Känns som att det finns människor som behöver det. Fast de läser nog inte min blogg. Men jag skickar tankarna ändå, och hoppas att de når fram. Alla förtjänar lycka, och de flesta, kanske alla, kan få det också, det gäller bara att tillåta lyckan att komma in, i vilken form det än må vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0