trött! och trött på att vara trött!

Kanske inte världens mest positiva rubrik, men oj vad jag är tröttt på kvällarna hela tiden! Och jag vill inte vara det! Jag vill njuta av sommaren här, träffa folk och ha det härligt! Men det är sällan jag orkar ta mig utanför dörren när jag väl kommit hem och ätit middag... Och eftersom jag grejar med att försöka byta min lägenhet oxå, så blir det alltid en stund framför datorn varje kväll. Och sen är det som sagt svårt att ta sig för något.. Igår var ett undantag då jag och Katrin hade bestämt i förväg att vi skulle ses, och då, när man bara är två som ska ses, och man inte har setts ensamma en enda gång tidigare i sommar, är det lättare att ta tag i sig själv och bara göra det. Och så blev det ju såklart jättejättetrevligt! Och jag hade sett fram emot det oxå, så det var inte så att jag inte ville. Men om det hade varit ett större sammanhang, med fler som skulle dit hade jag lika lätt kunnat banga och inte orka. Som så ofta denna sommar..

Så nu sitter jag alltså och funderar på om jag ska orka ta mig iväg på kvällens sociala sammankomst eller följa min kropps impuls och typ gå och lägga mig. Men då kommer jag ju vakna typ kl sex imorn bitti. Hmmmm.

För övrigt fortsätter livet att vara komplicerat på sina håll och jag vill inte mera. Jag vill leva mitt liv, njuta av det och ägna tid och energi åt människor som ger mig något tillbaka. Som min mamma, som är sjuk och som jag hoppas hoppas hoppas att det ska gå relativt fort till att hon är bättre och tillbaka. Henne ägnar jag gärna tankar och kärlek och energi åt. Andra saker som bara stjäl mitt välmående vill jag inte ha mera.

Jag vill även fokusera på det goda, fina i livet. Det här inlägget är inte en representation av den viljan tyvärr... Fast jag sitter hela tiden här och tänker åt det positiva hållet oxå, det är bara det att det som kommer ut är frustrationen. Men så är det ju inte alla dagar. Men den här. Kära fina mamma, bli frisk snart! Annars vet jag inte vad jag gör.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej fina Erika. Det tog en stunds letande, men nu har jag hittat hit. Jag vill också att du ska vara lycklig, få fokusera på det goda och leva ditt liv. Det är du så oerhört värd (t.o.m. mer än många andra människor). Idag är jag riktigt risig men jag hoppas vi får jobba ihop imorgon igen. Det är så roligt tycker jag. Kram

2009-08-04 @ 11:00:45
URL: http://www.josefinreinhard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0