fredag kväll

Idag har jag jobbat och sen ätit torsdagsmiddag trots att det är fredag: ärtsoppa och sen pannkakor! Med grädde, sylt OCH glass! Helt sjukt, som att vara på barnkalas! Sen åkte jag till Line och tittade på Talangfinalen, en jobbarkompis lillebror var med. Han vann inte, men det var trevligt där iaf.

Imorgon är det lördag och då jobbar jag min sista dag det här arbetspasset, sen väntar ledighet i två dagar! Känns fortfarande lyxigt, man blev ju så van vid nästan ingen ledighet alls under repperioden. Hade tänkt åka till Sundsvall och hälsa på systeryster med familj men sista tåget norrut härifrån går tydligen kl 16 på lördagar. Vardagar är det iaf 18.30, någorlunda normalt. Man bor i en liten liten håla, det är ett som är säkert. Så jag får stanna här och vara ledig, och jag och Line planerar en liten tripp till Västervik på måndag, för att se om de har mer att erbjuda i tex shoppingväg än Vimmerby, som bjuder på Cubus och Lindex...

Är besviken på att Lindvallens showgrej i Sälen inte ens kallade mig till audition! Jag skulle velat testa att jobba med nåt sånt, och just nu känns det väldigt långt borta och länge att göra en hel sommarsäsong på Sunwing eller Fritidsresor, så en vintersäsong på en skidort hade kanske passat. Men de ville inte ha mig. Kan kanske bero på att det inte syns på mitt CV att jag kan showa, eftersom jag inte har gjort det så mycket på sistone, men jag kan ju! Och jag vill! Måste bara bevisa det på nåt sätt. Hade ju gått om jag fått komma på audition, men icke... Ska tänka vidare på sommarshowgrejen, det lockar på ett sätt, men som sagt inte alls på det andra sättet. 8 månader! Borta från Jonas, Saga, Elsa, familjen, alla... Lång tid.

Tankar en fredagkväll.  Nu: sova.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej!

Tack så mycket, älskar rea! Som resten av familjen ;) Jag längtar till dopet! Elin ville att vi skulle sjunga nåt? KRAM!

2009-06-12 @ 23:57:37
Postat av: Suzanne

Hej Erika!

Jag heter Suzanne o är kompis med Elin o Robban.

Tänkte bara höra med dig hur ALV är ledigt under midsommarhelgen, som vanligt eller?



Vårt äldsta barn är galen i allt som har med Astrid Lindgren att göra. Så att besöka ALV tillsammans med henne skulle nog förhoppningsvis vara värt varenda dyr krona!



Hälsningar Suzanne

2009-06-13 @ 23:38:30
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Suzanne! Jag försökte gå in på din blogg och svara men kunde ju inte lösenordet såklart... Men ALV är öppet som vanligt under midsommarhelgen, 10-18, och på själva midsommarafton är det ett gemensamt firande med alla karaktärer i parken och dans kring stången! Det brukar vara trångt men väldigt roligt! Så kom gärna! Är era barn under 3 år så går de in gratis, och jag tror att jag nog kan avvara någon fribiljett till er vuxna om ni vill! Är barnen över 3 kanske det ändå lönar sig med familjebiljett, ni kan ju kolla upp det på alv.se. Sen finns det iofs säkert paket att boka med boende och biljetter, men hur som helst, om ni behöver nån biljett så har jag! Du kan väl maila mig i så fall, anja[email protected]. Hoppas vi ses i helgen då, jag spelar Sofia i Bröderna Lejonhjärta och Undis i Ronja..

Ha det fint -Erika, som skriver världens längsta kommentar på sin egen blogg... =)

2009-06-15 @ 21:45:08
URL: http://anjaerika.blogg.se/
Postat av: Anonym

Suzanne! anja[email protected] ska det vara!

2009-06-15 @ 21:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0