Show igår, ö idag. & spelning i torsdags!

En liten summering av de senaste dagarna!!
 
Jonas är här och det är underbart, och han var och tittade på vår turnépremiär i torsdags, den turné som vi ska ut på med skolan från och med måndag! Det var en jätterolig spelning med massa folk som jag kände i publiken, och det mesta gick finfint! Vi fick fin respons, spelade inte alls mycket fel och ser fram emot turnén nu, känns som att det kommer bli kul. Här är ett par (eller fem) bilder från kvällen:

    

Visst är vi fina?! Fast jag ser väldigt allvarlig ut när jag sjunger såg jag, detta trots att jag hade svårt att hålla allvaret mellan sångerna... Konstigt! Men det var en fin kväll i alla fall!

Sen igår så var jag och Jonas, tillsammans med Jonas kompis Thomas, på Oakley's Showrestaurang här i Göteborg, och tittade på showen och drack lite öl och vin. Det var jättebra! Det är ju en liten show som liksom inte har så stora pretantioner som andra shower kan ha, och det vann de verkligen på! Det var tre personer, två killar och en tjej, som alla tre var superduktiga sångare, som hade lite koreografi till vissa låtar, men fokus var helt klart på sång och publikkontakt, och det lyckades de verkligen med! Vi var där mest för att Thomas kände tjejen som uppträdde, Linda Holmgren, och hon var hur bra som helst! Hon var tyvärr bara inhoppare två shower, så just henne får man kanske inte se om man går dit en annan kväll, men å andra sidan jobbade hon istället för en annan tjej jag känner, Maria Doverud, som oxå är grym, så det är nog värt ett besök vilken kväll som helst! Gud det låter som en reklamannons för Oakley's, men jag tycker att det kan vara svårt att hitta bra middagsshower, och då när jag såg nåt jag tyckte var bra så vill jag liksom tipsa om det!

Nu kommer rapport från dagen oxå! Jag och Jonas vill ju gärna hitta en stuga i Göteborgs skärgård som vi kan ha efter sommaren och bo i, samtidigt som vi har kvar min lilla etta här inne i stan, så idag åkte vi ut till Brännö för att kolla in ön och se om det fanns några annonser och lappar uppsatta. Vi har nämligen hört att det är så bostadsförmedlingen går till där ute... Vi hittade bara en lapp som kanske kan vara intressant, men vi blev väldigt sugna på att flytta dit! världens idyll som man blir alldeles lycklig av! Små, och ibland stora, hus omringade av natur och djur och hav, och människor som kliver av sina cyklar och pratar en stund med sina grannar när de möts. Så himla mysigt! Så här glada var vi när vi var på väg hem:



Vi satte upp lappar på anslagstavlorna där ute och hoppas att någon vill ha hyresgäster när sommaren är slut! Om någon har något tips så är det ytterst välkommet!!

Nu är det snart dags för melodifestival hos Alexandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0