Gammalt

Har precis suttit och läst igenom gamla inlägg. Det har hänt mycket det här året. Mer än något år förut tror jag. Och så många saker som jag aldrig aldrig trodde skulle hända har bara slagit ner som bomber i livet. Och jag reflekterar tex över hur många gånger jag skrev att jag "skulle dö" om ditt och datt hände, just den 6e april, gjorde jag detta. Dagen efter kom döden på riktigt och jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid att använda det uttrycket igen. Jag gör det ibland men tänker mer på det. Och såklart måste man kunna använda det, det är ju bara ett uttryck, men rätt som det är är döden så närvarande, under så lång tid, att man tänker lite annorlunda på det sen. Och iofs, varför måste man använda det? Det är ju inte på nåt sätt nödvändigt, det är ju bara ett vardagsuttryck, som blev så laddat under en period. Och är det fortfarande på många sätt. Ja ja, jag vet inte varför jag skriver det här. Tänkte bara på det nu...

En annan sak jag skrivit mycket om är Jonas. Många inlägg om all den kärlek som jag verkligen trodde skulle vara länge länge länge. Och jag älskar mig själv för att jag trodde på det och levde efter det till 100% för det gjorde tiden med honom så himla lycklig och bra. Och om det är något jag har lärt mig i år så är det att leva livet fullt ut så ofta man orkar och kan, så jag tänker inte tycka att det är jobbigt att vår kärlek finns omskriven här på min lilla blogg. Så var det då och jag önskar ju fortfarande att det kunde få vara så nu oxå, men det är det inte tyvärr. Men det var fint då, och det blir inte fulare för att det är slut. Bara lite sorgligare. Kanske kommer jag vilja ta bort bilder, texter o sånt nån gång sen, men just nu känns det inte så.

Men det är lite konstigt, det här med en blogg. Gillar det mer än dagbok, för dagbok blir bara ett måste som jag egentligen inte vill skriva i o därför blir det inte så mycket jag, utan mer som en redogörelse. (undrar varför egentligen, det är ju inte nån som tvingar mig? vill ju bara bevara nåt om vad jag tänker o gör..) Men det är antagligen så att jag gillar bloggen mer eftersom det kan läsas av nån, o dagbok har jag ändå alltid skrivit med en tanke i bakhuvudet om att nån ska läsa det nån gång. Kan liksom inte skriva bara för mig. Det går inte. Så det här är ärligare på nåt sätt. Fast oxå lite mer dolt eftersom jag inte skriver allt allt allt här, för det vill jag ju inte. Men så har jag ju mina låtar oxå, som jag kan skriva. Där kan det handla om lite vad som helst, o där styr jag ju nästan inte över innehållet, så man får väl hoppas att de innersta tankarna kanaliseras ut där, så de inte blir kvar o fräter i hjärnan...

Herreje vad det blev många tankar av att ha läst gamla inlägg.... Nu ska jag sova för imorn bitti ska jag ha min första timme med min personliga tränare!!!! Det blir spännande.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tack för din fina kommentar syster, det betyder jättemycket <3 Det händer verkligen mycket saker hit och dit det här året, bra och dåliga och det går upp och ner, men på något sätt så kommer man igenom de där sakerna även om man tror att man "skulle dö" om det hände.. Kram och kärlek till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0