Nyttighetskänslan

Idag känns det bättre. Det är nog en bra början idag eftersom gårdagen var så misärig att hela inlägget var helt nersolkat av det. Och idag är det alltså bättre! Och jag tror att mycket av det kommer sig av att jag idag är behövd. Jag är på jobbet, känner mig som att jag gör något nyttigt, och folk är glada att jag är här. Så borde alla ha det på sina jobb. Och det är inte ens stressigt! Vilket tydliggörs allra bäst av att jag skriver detta i jobbande stund. Mina måndagar är alltid lugna, mycket bra start på veckan! Jag har en kopp te framför mig och sitter och tänker på vad jag ska göra med alla barn jag ska träffa i veckan. Detta ackompanjeras av Mats gruppers lyckoskrik och skratt från rummet bredvid. Hej idyll!

Måndag, den dagen har för dåligt rykte. Den slår söndagen hur lätt som helst.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åhh, va härligt att höra att måndagen är bättre.Det är den för mig med! Söndagsångesten är du inte ensam om kära du. Är så glad att du har ett så roligt jobb. Önskar att jag också hittar ett sådant snart. Många varma kramar från ett molnigt Stockholm

2009-11-02 @ 13:24:40
URL: http://www.josefinreinhard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0