I tider av kris

När man befinner sig i en kris, som jag ändå tycker att jag gör just nu, är det så skönt att ibland bara få spy galla på nåt helt annat än det man egentligen känner nåt inför. Förlösande liksom. Det tänker jag göra idag, och jag har två mål!

1. Varför varför varför får idioter som Carolina Gynning och Katrin Zytomierska medieutrymme? De verkar helt jävla blåsta och står inte för en enda sund sak utan uppmanar till bantning, självutplånande och att unga kvinnor ska göra allt de kan för att passa in i de mallar som samhället och media satt upp. Det är så jävla jävla dåligt! De borde hålla käften om de inte har nåt bra att säga och inse sina möjligheter att påverka unga människor. Om det är så att de inser detta och ändå sprider pest över internet och all annan plats de får, då är de ju helt sjukt dumma i huvudet. Man får inte göra så. Man får inte medvetet vara en dålig förebild. Fast det är klart, de kanske inte fattar hur sjuka de är. De kanske tror att det är så här det går till. En kvinna får vara på ett enda sätt, annars är hon inte värd att kallas kvinna eller att lyckas. Fan oxå. Jag borde få mediautrymme, inte de!

2. Varför varför varför jobbar man med service om man inte vill det!? Den här frågan kanske borde passera vår omåttligt inkompetente statsminister som sett till att alla måste jobbajobbajobba oavsett med vad, och som gör att folk hamnar på fel plats, mår dåligt på sina jobb och känner sig tvingade att jobba när de är sjuka. (läs: Erika idag tex) Men, åter till ämnet. Folk som hatar sina jobb. Det tror jag nämligen inte att Reinfeldt gör. Han älskar nog att dra ner Sverige i konsumtions- och marknadssamhället som kommer förstöra för alla som inte har det bäst. Fan, jag kunde inte hålla mig, avvek från ämnet igen... Hur som helst så spatserade jag idag in på Löplabbet med avsikten att köpa joggingskor. Och jag har varit runt på ett par andra ställen, där skorna är billigare, men inte tyckt att jag fått rätt hjälp, så nu tänkte jag att jag går till det dyra, men bra stället, där man får service! Så var icke fallet.. Jo, på ett sätt så hjälpte hon mig. Hon gjorde allt hon skulle, men när jag kom med frågor och ville ha fler alternativ, så ställde hon sig med armarna i kors (bra försäljargest!) och sa "det är väldigt svårt för mig... bla bla bla" med en obekväm och sur min... Bra försäljare! Och jag VET att mina frågor är dumma, men jag vill inte köpa skor för 1500 kr som jag tycker är fula! Jag vill inte det. Det måste finnas ett par skor som både passar min fot, mitt löpsteg och som inte är fula! Men, inte enligt henne. Men det är inte det stora problemet, det stora problemet är ju att hon får mig att känna mig dum och som att jag kommer med en helt orimlig förfrågan, och borde veta bättre typ. Henne vill jag inte köpa några skor av. Jag ska gå till Löp- och Skokliniken istället. Där vet jag att det är trevliga, likaväl som kunniga. På Löplabbet är de tydligen bara kunniga. Nej, sura oxå, ursäkta.

Så, nu har jag gnällt färdigt. Gud så skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0