måndagkväll

Japp, det är måndagkväll och jag borde öva på lite låtar som jag ska sjunga imorn på min första rytmiktimme, men istället läser jag bloggar, sneglar på min vackra pojkvän som sitter och lär sig att animera på andra sidan köksbordet, och tänker att jag vill vill vill att han ska upptäcka vad det är som är så fantastiskt med Göteborg.

Det har varit soligt och fantastiskt här idag och jag har bara jobbat lite. Från och med nästa vecka jobbar jag bara mina utlovade tre dagar i veckan, och det längtar jag till! Vill inte jobba heltid, det är för mycket. Ingen borde göra det, alla borde njuta av livet lite mer istället och inte tycka att pengar är så himla viktigt. Vad är det som är så viktigt med dem?

Nu. Ska jag sjunga en sång tror jag. Jonas får lyssna på musik i sina hörlurar, tror inte han vill höra sånger som "kom var med oss i ringen", "skrutten-lutten-li" eller "jag bor på en bondgård". Men man vet aldrig. Han förvånar mig varje dag, så kanske även nu. Hjärtat är fullt av kärlek! Det är det som är det himla viktiga i livet ju. Inte pengarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0