Mycket nu.

Jag har bråttom i mitt liv. Mycket att göra, många tankar att tänka. Många steg att ta samt repa in. Stämmor att helt plötsligt sjunga istället för att mima, och luft att få ner i magen och inte bara längst upp i lungan. En teammedlem att få tillbaka ifrån sjukdom och ett lugn att hämta nånstans ifrån så att jag kan sova godare och drömma mjukare.

Det är mycket nu.

Jag vill stanna tiden lite nu och bara andas. Jag vill få lite mer av nuet, senet har kommit så fort! Snartet är nuet och imorgon smäller det med kostym och ljud och allt och jag har det lite rörigt i hjärnan förstår ni. Men jag jagar inte upp mig. Jag bara känner stressen och försöker andas igenom den. Jag lever bara nu. Kan inte oroa mig för morgondagen för mycket, den kommer när den kommer och blir som den blir. Jag lever nu och gör mitt bästa. Jag lever nu och har det gott mitt i allt.

Och nu:



U2 i somras. Det var gött det. Och jag minns det med ro och glädje. Heja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0