Sverige vs. Cypern

Svedala. Ett annat ord för Sverige, helt enkelt. Sverige, det är hemma det. Här bor jag, här trivs jag. Det är gött här. Bussarna kommer i tid och gör de inte det pratar en skrovlig röst ur en högtalare och ber om ursäkt eller åtminstone informerar. Uteblir informationen blir folk upprörda och ringer kundtjänst och får ta en taxi istället. Här köar vi av gammal vana, här brygger vi kaffe till alla när vi kommer till jobbet på morgonen. Här gör vi samma saker give or take ett par grejer, från dag till dag till dag. Här betalar vi mycket skatt och får gå i skolan gratis. Än så länge och förhoppningsvis alltid. Jag gillar mycket skatt. Jag gillar att det är lite förutsägbart här hemma i tryggheten. Jag gillar att veta när min buss ska gå.

Allt detta talar ju emot det som ska hända nu, att jag ska flytta utomlands i ett halvår och med relativt stor säkerhet bli utsatt för mañanaattityd och hejsanhoppsanliv. Men jag ser fram emot det oxå! Det lär ju vara bra för fyrkanten i mig att bli lite uppmjukad och varm, och jag längtar verkligen efter ombytet, äventyret och JOBBET! Shit i himmelen vad kul det ska bli! Och varmt, har man ju hört. Cypernfemtiogradervarmt som ön kallas i folkmun. Jädrar.

Annars då? Lillsyrran sjunger som en ängel men det visste jag ju redan! Ska knuffa till henne åt nåt håll bara, så kommer det gå vägen, det tror jag. Hon har hela paketet, det gäller bara att ta fram det. En stjärna som väntar på att födas. Eller börja lysa eller vad man nu ska likna det med. Hon är grym iaf, och det hoppas jag att de som bestämmer i det hon gör just nu, kommer se.

Dagens bild? Ja den kommer här serru.



Snygga brudar besväras lite av märklig man. Eller, det är bara Sarah som märker honom, men det räcker.



One for the ladies. Och alla andra som tycker om att titta på vackra ting och människor. Det finns tre stycken på bilden, men en som liksom tar andan ur en liten mer än de andra. Jädrar anamma. Se tidigare inlägg för mera info.



Och så bildjävlen som inte vill vända sig och bli åt rätt håll så nu får den vara på sidan. Fantastiska, snygga, härliga Krille som showade och sjöng för oss i måndags! Han var gryyyyym!

Det blev tre bilder. Jag och min kamera är de såtaste av vänner numera förstår ni. Jag dokumenterar allt! Nästan.
Klockan är elva, dags för skönhetssömnen. Påsarna under ögonen börjar ta över mitt ansikte. Inte bra.

Kommentarer
Postat av: Elin

Sista meningen i din text...STORSKRATT!

2010-04-15 @ 12:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0