För hela Sverige

Det är val snart i Sverige. Och jag ska rösta rödgrönt från Skandinaviska kyrkan i Ayia Napa. Har inte bestämt mig helt än för exakt vad det blir i vilket val, har varit för borta från verkligheten för att säga säkert än. Så jag måste ta lite tid och sätta in mig i Sverigepolitiken just nu för att veta hur jag ska göra. Men jag vet åt vilket håll det blir, och jag vet att jag hoppas av hela mitt hjärta och med hela min hjärna, att den rödgröna alliansen ska vinna valet nu. Jag vill verkligen inte ha en högerregering i fyra år till i Sverige. Min hjärna exploderar när jag tänker på hur mycket mer som skulle förstöras av det. Jag vill så evinnerligt gärna hitta tillbaka till det Sverige som tar hand om alla sina invånare, där det är viktigare att alla människor får ett värdigt liv än att några får allt de pekar på. Gud, jag orkar inte ens tänka mer på det nu. Jag bara ber till alla högre makter som kan tänkas finnas och till alla människor med rösträtt att verkligen tänka igenom sina beslut och se längre än till de egna behoven när ni lägger era röster. För hela Sverige är en fantastisk slogan. Det är det vi röstar för nu.

Kommentarer
Postat av: Annie

2010-08-28 @ 18:49:12
URL: http://anniesauditorium.blogg.se/
Postat av: Annie

glömde visst skriva själva kommentaren också...



Håller het med dig. Ser inte så ljust ut just nu, men än har valet inte varit!! =)

Pratade politik med några 60+are idag som tycks rösta på den blå sidan av gammal vana, för att då det begav sig var vänster de extrema kommunisterna. Hoppas, hoppas att många försöker gå tillbaka till noll-läget och går igenom sakfrågor och ideoogier på nytt för att se var de egentligen står! Hoppas också att folk inte röstar som om det vore personval. För jag tycker väl inte precis att ex s har den mest brillianta av ledarpersonligheter...

2010-08-28 @ 18:52:38
URL: http://anniesauditorium.blogg.se/
Postat av: :-)

Tyvärr är ju både v och mp ute och cyklar som vanligt vilket tyvärr gör det omöjlig att rösta på rödgrönt för mig :-\



2010-08-29 @ 09:22:16
Postat av: Erika

Annie, vi får hoppas!! Och till :-) kan jag bara säga att hur mycket man än tycker att v och mp är ute och cyklar, så står åtminstone den rödgröna alliansen för en politik som inkluderar människor istället för att exkludera, och då får man kanske fråga sig vilka som är mest ute och cyklar?

2010-08-29 @ 15:32:20
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0