En definition.

Att finnas där för en annan människa. När det är lätt och när det är svårt. Att kunna sätta sig själv åt sidan ibland, men oxå vara mitt i centrum när det är läge. Att göra det som behövs och det man vill tillsammans. Att ge utan att kräva tillbaka men ändå få det.
Att min mamma syr åt mig fast hon vet att jag kan själv, men bara vill att hon ska göra det istället. Att min syster gör flyers och affischer åt mig fast hon inte har tid egentligen. Att min pappa lagar mat som han vet att jag tycker om. Att min andra syster vet exakt vad jag menar när jag pratar om mina drömmar. Att mina vänner ringer, smsar, tänker på mig och finns där när jag behöver dem men inte vet hur jag ska fråga. Att de vet det och fortsätter finnas där.
Att lova sig själv att följa sina drömmar och sitt hjärta för att man vet att pengar inte är lycka, utan att lycka är lycka.
Att se en liten flicka bli frisk när det var så nära att hennes liv tog slut.
Att lösa melodikrysset en lördagsmorgon med mamma på andra sidan köksbordet och Amanda på andra sidan facebook. Att svära tillsammans när vi inte vet svaret och hurra tillsammans när vi kommer på det.
Att kunna luta sig och vara trygg.
Det är kärlek.
De här två gifte sig i somras och jag fick komma hem och vara med. Det var sannerligen kärlek det, på alla sätt och vis.

Kommentarer
Postat av: tomas

klockrent !

2010-12-07 @ 18:45:17
Postat av: Ellinor

Jag älskar dig :)

2010-12-07 @ 23:15:51
URL: http://comeintomyworld-ellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0