Liten paus

Igår körde jag bil nästan hela dagen, därav pausen i mina dagliga redogörelser. När bilfärden pågått i ca 6 timmar kom jag till slut fram till Eric i Sälen! Jag är på roadtrip, med Götet som slutstation! Har lånat mammans bil förstår ni. Och kunde ju inte gärna köra 80 mil ensam på en dag så det fick bli en tvådagars. Ungefär som när man var yngre och gick ut både fredag och lördag, man var på't igen liksom. Förutom att det här är en alkoholfri tillställning där jag inte egentligen är ute, utan alltså inne, i bilen.
Dagens inlägg ska tydligen heta 'min dag'. Och den här dagen består alltså av bilkörande, i mammas gröna Renault Megane, och jag hejjas friskt på av Sveriges Radio P3. Ibland har jag superhög volym för då sjunger tex Robyn eller nån annan bra, och ibland ringer telefonen med folk som undrar hur det går, var jag är, eller säger 'japp, jag kan på onsdag'. Det de kan är spela in musik med mig i en studio. Det blir en bra dag det. Antagligen bättre än den här, för så himla kul är det inte att köra bil att det klår att spela in sin egen musik i studio.
Men jag dansar för mig själv lite lätt ibland, när det är sådär sjukt bra musik. Och då är jag Robyn, förutom att jag inte är i hörnet och tittar på nån som kysser nån annan. Jag är i bilen och tittar på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0