Veckan som gått

Alltså den här veckan. Det är dagens ämne. Som att det var menat att det skulle bli det idag, denna söndag, då en fantastisk vecka går mot sitt slut.
Ungefär hälften av mina vänner är inte hemma. De är på semester på en härlig kanarieö och jag ville följa med men kunde inte. Och då bestämde sig universum för att ge mig allt jag vill ha istället, som kompensation så att säga. Jag har fått spela in min musik med helt sjukt begåvade musiker och nästan gråtit av lycka när jag lyssnat på resultatet. Jag har fått upplyftande besked om min mamma som gör det otroligt mycket lättare att leva. Jag har fått gå på århundradets bästa konsert med den enda artist jag nånsin kallat idol eller nåt åt det hållet, Robyn. Att jag dessutom fick biljetten bara en vecka innan var liksom som den fluffigaste grädden på moset man kan tänka sig. Jag har även fått tillbaka några andra vänner, som oxå varit utomlands, fast på andra öar, och som förgyllt mina dagar och kvällar. Och nu ska jag snart gå på hypad julkonsert med Svenska Manskören Boyz in Love. Det har varit en alltigenom bra vecka helt enkelt, och imorgon börjar en ny med att de saknade vännerna återvänder hem och värmer mitt liv.
Det går inte säga det nog många gånger. Man ska uppskatta livet när det är bra. Lagra det göttiga liksom.
En bild som summa av kardemumman, ska se om det går att hitta nåt bra....
Hade inte lagt in fler bilder från kameran, så det fick bli en till suddig Robyn. Håll till godo! Nu går jag på konsert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0