Kalla mig tant, det är ok. Men! De

31ee3f307782d3edb657e9d238d004bd.png

Kalla mig tant, det är ok. Men! Denna sovmask är mycket händig för mitt ljusskygga sov-jag, då rummet jag för närvarande bor i saknar rullgardin samt har stort, ljusinsläppande fönster! Men jag vet, det gör mig inte till mindre tant. Jag hade den ju innan, och tog med mig den hit helt ovetandes om mörkerbristen. Andra tecken på tantskapet är att jag, som ni vet, inte kan dricka kaffe efter kl 18, ofta vaknar vid 6.30 utan väckarklockans hjälp, gärna bankar i vägg eller golv i protest mot högljudda grannar samt att jag förutom sovmasken även titt som tätt sover med öronproppar för att slippa bli väckt av allt oväsen som kan förekomma. Jag ser fram emot pensionen, då kanske jag slipper skämmas över mina små egenheter. Då kommer alla vara såna och nicka och hm:a i samförstånd med mig. Ljuva liv. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: sunshine

det är ju inte tantvarning med ögonmask! jag tycker att det är en mycket elegant vana... (kom på igen att jag kan ju läsa här när saknaden blir för stor)

2010-03-13 @ 19:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0