Regn.

Det regnar ute. Jag har varit och köpt tvättmedel och förfasades över regnandet på vägen till butiken. När jag handlat färdigt och gick hem märktes en avsevärd minskning av vattenmängd från ovan och det var då det slog mig. Att jag förutsatte att det skulle regna mycket, och hela dagen, idag. För det gör det hemma i Götet. Regnar det så blir det en regndag, kan man nästan alltid förutsätta. Det kan skifta från lite regn till mer regn, till kanske bara väldigt grått en stund, men det är sällan som vädret drastiskt förändras en dag när det börjat dåligt. Eller, dåligt kanske är orättvist att säga, men regnigt iaf.
Jag såg en flickas fotoalbum på fejjan, som hon döpt till Vackert väder, och det var bara grå och regniga bilder. Men de var, som albumtiteln antydde, väldigt vackra. Så man kanske inte ska dissa regnet så mycket, utan se det som fint istället. Det kommer jag nog definitivt göra efter fem månader på Cypern...
En betraktelse från mig till er. Kanske kommer det flera sen, jag är ju trots allt ledig heeeela dagen idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0