Sol, hårddisk och fika på en ledig lördag!

Efter fantastiskt härlig fika, promenad samt inhandlande av extern hårddisk tillsammans med Anna O är jag hemma igen! Det är lördag och jag är ledig!! Repen är ju sjukt intensiva och lördag vår enda lediga dag, så det gäller att passa på att slappna av och njuta! Och det tycker jag att jag har gjort idag. Solen har dessutom storsint  nog valt att lysa över oss idag, så promenaden på den lilla sjön var grym! Grymt var det även att träffa Anna, man märker inte att man saknat folk ibland, förrän man träffar dem igen! Vi ska försöka ses mkt mer medan jag är här, känns gött. Återfå en gammal vän liksom.

Just nu sitter jag och oroar mig över att TV:n inte hittar nån signal, så jag måste försöka dra ur kontakten eller nåt, för ikväll måste jag ju se på TV! Linus är ju med i andra chansen och eftersom jag missade förra lördagens delfinal så har jag inte sett hans framträdande! Hoppas han går till final, det vore ju grymt att få se en gammal klasskompis i Globen!!

Annars är det nya nu att skaffa extern hårddisk och lägga över allt man har i datorn på den. Kan tyckas vara det gamla för vissa, som gjort det för länge sen, men här hos mig är det helt klart det nya. Jag grejar och donar så att jag äntligen ska kunna skicka iväg lilla datorn på lagning så att den slutar låta som en dammsugare hela tiden. Det är ovärt liksom. I mitt nästa datorliv ska jag skaffa en liten maskin. En som väger nästan ingenting och tar upp nästan ingen plats. Det blir gött. Undrar när det blir... Det får vi se.

Inga bilder idag dessvärre. Ni får nöja er med att återigen beskåda min fina tantsovmaskbild, den är jag rätt nöjd med.

Jag saknar Göteborg. Där kan jag allt om hela grejen. Här är jag ny och lite ovan. Känner mig sällan helt tillfreds med att vara ovan. Jag vill känna en plats. Blir nog aldrig globetrotter. Jag är en bosättare liksom, ingen runtresare.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Kära fröken Svensson.



Det har kommit till min kännedom att fröken nu befinner sig i vår vackra hufvudstad för en tid framöver. Jag anar en viss skepsis mot staden fröken nu så flitigt utövar sitt arbete i och tänkte därför erbjuda mina tjänster att få fröken att känna sig mer hemmastadd. Om fröken har tid tar jag gärna en fika med fröken. Trevligast vore givetvis om fröken behagade komma och dinera hemma i min lägenhet på andra sidan Söder. Dessvärre besöker jag Berlin under helgen, men innan eller efter det står jag till edert förfogande. Ödmjukast/ fröken Reinhard

2010-03-07 @ 01:21:47
URL: http://www.josefinreinhard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0