Torsten Föllinger.

Torsten Föllinger är död. En mycket fin man som fick ett långt liv fyllt av allt mellan himmel och jord. Jag träffade honom bara en vecka förra året, när han undervisade i sång för oss i visklassen på Nordiska Folkhögskolan, och han dessutom fick tillfälle att visa sina ypperliga klippkonster! Han var en rolig person, en bestämd man, en vis människa och av det lilla jag fick se av honom, en man som aldrig gjorde något halvhjärtat. När jag träffade honom var han 87 år gammal och hade sagt till vår lärare Hanne när hon skulle lägga schemat med gästlärare för läsåret 08/09 att "jag kommer om jag lever!". I år måste de tyvärr alltså klara sig utan Torsten. Mina varmaste tankar går till dig Hanne, jag vet att han var en nära vän.
En bild av Torsten in action när han klipper en pytteliten get, och sedan en bild på geten i fråga. Vi satt alla som frågetecken fram tills vi fick veta att klippning varit Torstens hobby sedan han var liten, och att han inte längre såg tillräckligt för att lösa ett korsord, men klippa kunde han fortfarande...

Kommentarer
Postat av: victoria

Åh vad tråkigt att höra, du talade ju så gott om honom när du var här sist..kram!

2010-03-14 @ 20:46:02
URL: http://vicora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0