Bildfeber och avklarad High School!

T.G.I.F.!! Idag har vi visat upp veckans show, High School Musical, och det gick bra!! Det var en del småmissar som vi alla bidrog till, mycket nervositet men framförallt mycket glädje, och det kändes som det viktigaste! Vi har ju haft det lite kämpigt i vår grupp, vi är bara nya, och folk har haft lite personliga bekymmer, och så plussar vi på att jag inte kunnat sjunga på en och en halv vecka, vilket alltså är sen vi blev ett team på riktigt, så med allt det inräknat är jag hemskt glad över dagens resultat! Vi kommer få jobba rätt hårt eftersom vi inte har nån gamling som kan dra oss åt rätt håll när vi gör fel (vi är den enda gruppen som består av bara nya) men det känns oxå rätt gött att vi får det förtroendet, och att vi liksom bygger allt från grunden! Jag älskar mitt lilla team, det ska bli så härligt att dela liv och jobb och hela balunset med dem i ett halvår framöver!

Jag var hos röstläkaren idag och fick mina stämband filmade med ett mycket obehagligt föremål, samt blev föremål för en utförlig intervju angående mina sångvanor, dryckesvanor, rökvanor (som jag inte har några alls), och allt jag nånsin gjort med rösten tror jag, och läkaren kom fram till att det är en förkylning i kombination med slitage, så det är två veckors sångförbud här hos mig. Vilket känns tråkigt och jobbigt, men det är ju skönt att det inte är nåt värre iaf! Hoppas att mitt team står ut med min tystnad... Jag får inte heller prata så mycket, och det är väl det svåraste... Jag har så sjuuuuukt svårt att inte prata nu när jag kan, lite iaf, även om jag är hes! Men jag ska öva imorn. Det är tvättid och vila och sen en liten tripp till H&M tror jag, som står på schemat, så jag kan vara tyst och ge mina stämband semester. Tack för att ni står ut med mitt tjat, ni som fortfarande läser, de flesta gav väl upp där uppe när jag nämnde "röst" igen. Det är mycket med det jordiska och svårt att tänka på nåt annat när det stör så mycket i mitt jobb.... Men! Snart, mycket snart, är jag frisk och kry och ska sjunga så det står härliga till. Åh vad jag ser fram emot den dagen!
Hörrni, livet, det är gött ändå. Jag har så mycket att vara tacksam för. Så mycket som är fint, som ger mig lugn, lycka, kärlek och styrka! Nu låter jag lite religiös igen, men det kan inte hjälpas, jag gillar att se det fina, och när det sköljer över mig såhär så vill jag inte censurera. Jag vill njuta av det goda. Som jag sagt så många gånger förut, så visade 2009 mig att man ska ta vara på varje dag, varje människa man älskar och vill ha i sitt liv, och allt som gör livet till LIVET. Det man minns sen.
Jag skriver mycket idag, med Let's Dance i bakgrunden. Vi är pensionärer här, men det är ok. Jag har sång- alkohol samt bullriga miljöer-förbud, så jag passar bra här framför TV:n.
Ska se vad det bjuds på på bildfronten idag...
Jag och varma, vackra Jocke i slutet av sommaren -08....
Underbare Christian från min visklass, han gör mig glad ofta. Och förtjänar ära och berömmelse för sina texter....
Lite blomster från mitt fönster...
Grimasch om aftonen en återträff i december.
Ett lockat hår innan en annan återträffsafton i december!
Oj, det blev visst lite en liten kavalkad här. Jag kompenserar för de första året då den här bloggen var bildbefriad och kanske aningens hoptryckt. Vilket den iofs fortfarande är eftersom enterknappen som sagt tycks ha förlorat sin funktion, men det verkar jag inte kunna göra så mycket åt dessvärre. Om nån har nåt tips är det välkommet!
Tack för mig. Ni är, som alltid, saknade i mitt liv, ni som inte är här hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0