The killing of the kackerlacka

Hem kommer man, till sin lilla etta som man bor i. Man har en liten känsla av att nåt inte är riktigt som det ska i hemmet och eftersom hemmet är lokaliserat till Cypern numera, dras slutsatsen relativt snabbt att det antagligen finns en objuden liten gäst i bostaden. Hur känslan uppkommer i samma stund som man låser upp ytterdörren är fortfarande oklart, men kalla det intuition den som vill, känslan finns där och är mycket tydlig. Åter till historien.

Sökandet börjar och då bostaden är på ca 25 kvadratmeter tar det inte länge innan gästen funnits. Bakom toalettstolen ligger han och trycker, mycket väl medveten om att jag inte alls önskar honom där. Kackerlackan. Kackerlackan som mäter i runda slängar 3 cm från hjässa till bakdel, känselspröt exkluderade. Han stirrar på mig med en blick som rymmer både ondska och rädsla, och tycks förstå att kommer det till handgemäng så ligger han i underläge. Jag hälsar med ett kort "där ligger du ja". Går sedan för att förbereda mig för strid, och stänger givetvis toalettdörren när jag lämnar rummet. Jag känner att odjuret där inne hellre vill fly än illa fäkta, men detta kommer icke tillåtas. Alltså stängs han in i väntan på vårt möte. Jag väljer först en sko som tillhygge men ändrar mig snabbt då den inte skulle komma åt i ett trångt utrymme, något som kan komma att ligga mig i fatet eftersom det trots allt är bakom toalettstolen striden ska ta sin början. Min taktik blir då istället stekspade i kombination med insektsspray, som lägligt nog har en kackelacka med avbruten nacke som logga.

Jag beger mig in i badrummet igen, stänger åter dörren och går till attack! Sprayen får inleda, i förhoppning om att den faktiskt ska bryta hans nacke, men detta sker inte. Kackerlackan har dock dålig självbevarelsedrift och springer rätt ut på badrumsgolvet i vild panik, varpå jag drämmer stekspaden rakt över honom med all kraft jag har i min lekamen. Han går i två bitar, varav den ena sprattlar lite som sista livstecken, och den andra flyger in bakom badrumsdörren. SEGER! Jag torkar upp liket med toalettpapper, spolar ner honom i toaletten, och tittar sedan den stunden alltid under toaringen innan jag kan sätta mig på toaletten. Han kan ju trots allt ha återuppstått, alternativt upptäckts av gamla vänner nere i avloppet, som bestämt sig för att hämnas. Mina toalettbesök är stressade och lite ryckiga som följd av sammankomsten, men ställningen kvarstår.

Erika - Kackerlackorna: 1-0.

ps. som sista ord vill jag nämna att jag alltså bor i ett internet-U-land. Inget internet finns att tillgå i mitt hem och kommer inte heller kunna installeras. Jag är hänvisad till kontoret på jobbet, och försöker komma hit så ofta jag kan. Jag struntar alltså inte i er, utan lider lika mycket som ni av frånvaron. ds.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

usch usch usch usch usch usch usch vad ÄCKLIGT!!!! Kackerlackor är det snuskigaste som finns! Men jag har haft turen att aldrig behöva stöta på nån IRL... Gött att du vann striden iaf, det hade ju varit himla hemskt och obehagligt om kackerlackan hade vunnit...

Det verkar iaf som att du har det bra där nere, trots kackerlackor! Här är det vår nu, med små små löv på träden och små fina blommor som poppar upp gär och där :) Ha det underbart fina syster <3 puss och kram!

2010-05-07 @ 01:16:17
URL: http://comeintomyworld-ellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0