Trött busschaffis

Jag sitter på en buss, som tar mig från Stockholm till Sundsvall. Och nu tycker några kanske synd om mig, folk brukar göra det när man åker buss till Norrland för att det är så himla långt, men som Ida Löfholm mycket fint uttryckte det igår, så är det så himla mycket närmare än man tror till Sundsvall! Så bussresan tar inte så fasligt lång tid och allt är väl så långt. Däremot tror jag att vår käre busschaufför tycker att det tar lång tid. Han låter så ofantligt uttråkad när han snackar i micken att man tänker att han nog hellre skulle göra precis vad som helst i världen, utom att köra denna buss. Vilket såklart sänker helhetsintrycket lite. Att han dessutom väljer att samtala med oss via högtalarsystemet otroligt sällan tyder oxå på att han inte är helt bekväm med det. Som för en stund sedan, när vi blev stående i bilkö för att en lastbil vält och måste räddas, så dröjde det typ tio minuter innan han meddelade oss vad som pågick. Och det han då sa var: Det var tydligen en singelolycka, en lastbil, så det verkar som att vi kommer kunna åka. INGET mer. Inget meddelande innan om varför vi stannat, ingen information om att "nu ska jag ringa nån och kolla vad som händer" inte "ingen panik, jag ska kolla det här, återkommer med info". Man blir ju som resenär lite lätt stressad av att stå stilla en längre stund. Iaf om man som jag ska vidare sen med en annan buss. Man vill veta liksom. Men icke. Han pratade ju dessutom som att vi pratat om detta tidigare, och att han bara meddelade det senaste som hänt. Som att alla i bussen fattat vad som pågick. Jag sitter långt fram (japp, tanten är framme igen) så jag såg ju. Men det kan man ju inte anta att alla gjorde.

Ja, och här har vi som sagt ännu ett bevis på min kommande tantstatus. Jag ägnar mitt blogginlägg åt att klaga på en trött busschaffis. Men, jag är rätt bekväm i det. Jag gillar att oftast gå och lägga mig tidigt. Att dricka vin med vänner istället för att ösa på. (utom när jag har napaabstinens, då vill jag dansa) och jag gillar tydlig information och raka rör. Däremot har jag gett upp på stickningsfronten. Iaf tillfälligt. Det går lite för långsamt...
Det snackas lite om Berit Andnor, att hon är aktuell att ta över efter Mona. Berit är från Jämtland så det gläder mitt hjärta. Vet inget i övrigt om henne så det här kan ju komma och bita mig i häcken men va fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0