Typiskt tråkigt.

Att behöva se Kent Ekeroths ansikte på tv gör mig inte ledsen, inte arg kanske heller, men less liksom. Varför, varför, varför, VARFÖR har folk i Sverige röstat in honom i riksdagen?!?!?! Han hatar ju människor! Han hjälper inte samhället såvitt jag kan förstå, han stjälper det! Han vill tillbaka till ett Sverige som han inte ens vet vad det är och som (som hans debattmotståndare mycket riktigt påpekade) aldrig har funnits. Han vill ha mera rasism i vårt land, det är enkelt. Varför får han stå i riksdagen, i TV, och säga det? VARFÖR är det såhär nu? Jo, för att segregationen ökar i vårt samhälle, för att några få får det bättre och många får det sämre. För att kollektivtänket är borta och det enda som räknas är individen. Jag vill inte ha det så. Jag vill ha det bättre. Och då menar jag bättre för alla, inte för några. Varmare, vänligare, öppnare, friskare. Jag, till skillnad från Kent, förstår vad det är för Sverige vi hade förut och vill tillbaka. Till solidariteten. Eller nej, egentligen vill jag ju framåt, till solidariteten. Jag vill framåt till nåt bättre än det vi har nu. Och jag vill inte att Kent ska vara folkvald i mitt land. Ok, jag ljög kanske lite förut. Jag blir arg. Åtminstone av att tänka så här mycket på det. Fan ta Kent och hans Sverigedemokrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0