I punktform

Ja hej igen. Jag vill bara meddela

1. Att fler och fler frågar mig om mirakelkuren mot svamp i underlivet. Den heter alltså Pulsatilla D-200 och fungerade för mig på ett sätt som kändes precis som det - ett mirakel. Finns att köpa på internet eller i homeopatbutiker.

2. Att jag har ringt ett jobbigt samtal idag och därför klappar mig själv på axeln även för detta. (Senast var i föregående inlägg då jag precis installerat mitt bredband alldeles själv.) Viktigt att ge sig själv cred när man gör sånt man inte vill eller tror att man kan.

3. Att jag är arg. På min pappa. För att han är död.

4. Att jag längtar efter kärlek. Riktig kärlek. Romantik. Klyschan med K - en mysig hemmakväll. Jag vill krypa upp i famnen och höra ett hjärta slå. Somna nära, vakna nära. Svettas för att man är två i sängen, slåss för att nån snarkar. Nä, ok, jag vill inte ha snarkningarna. Men skulle nog ta dem om de kom med en man som jag ville ha. Om det var dealen liksom.

5. Att det känns oerhört märkligt att tiden går så fort. Nu är det snart höst. September. Ingen sommar känns det som att det blev egentligen.

6. Att jag nog egentligen är gladare än jag verkar i det här inlägget. Jag ska träffa Sanna och det är ju aldrig fel.

Jag är bara inte helt på topp. Ni vet, mer på den där raka linjen som jag inte vet vad jag ska göra med. Är ovan vid den. Är oftast uppe eller nere. Inte här. Men men, this too shall pass, som min gamla lärare sa.

Kommentarer
Postat av: Marielle

kramar om

2011-08-24 @ 20:16:27
Postat av: Mattias

Om Pulsatilla D200 fungerade för dig är jag bara glad, men det är också inget annat än ett mirakel eftersom det, i likhet med alla homeopatiska preparat, inte innehåller något aktivt ämne. Beteckningen D200 betyder att man tagit det aktiva ämnet (i det här fallet backsippa), spätt ut det med nio delar vatten, och sedan upprepat proceduren (alltså tagit en tiondel av den nya blandningen och spätt ut med nio nya delar vatten) tvåhundra gånger.



Detta är likvärdigt med att ta en tesked av pulveriserad backsippa och hälla det i havet, vänta en stund så att det löser sig ordentligt, och sedan håva upp en tesked igen. Sannolikheten att man lyckas få upp ens en molekyl av ursprungsämnet är obefintlig.



Som sagt, fungerar det är jag jag bara glad, men visst vore det ett mirakel om rent vatten kunde åstadkomma sådana resultat?

2011-08-27 @ 19:13:10
Postat av: Erika

Ja, vad det är som gör det, det vet jag inte. Men jag vet att det fungerar. För mig och andra. Till skillnad från allt annat jag någonsin testat. Så det spelar inte så stor roll faktiskt, hur det gått till. Jag har ett bra liv istället för ett dåligt.

2011-08-28 @ 18:13:42
URL: http://anjaerika.blogg.se/
Postat av: Mattias

Det var ju inte riktigt meningen att du skulle bli arg. Funkar det så funkar det, och det är väl alldeles utmärkt att du har hittat något som du upplever hjälper dig. Men alla homeopatiska läkemedel består faktiskt av rent vatten, och visst är det lite lustigt?



Du behöver naturligtvis inte fästa någon vikt vid vad jag säger, men lite tråkigt var det att du tycker jag är en dickhead.

2011-08-30 @ 20:06:44
Postat av: Erika

Mattias, jag tycker inte inte att du är en dickhead. Absolut inte egentligen. Jag ber om ursäkt för att jag skrev så, för jag tycker om dig mycket. Jag har kort stubin och är alldeles för impulsiv när jag blir arg. Förlåt. Men att jag blev arg har ju att göra med det som jag skrev igår, att jag upplever det som att det skulle vara nån slags "bluff", och så tror/tycker inte jag att det är. Jag vet ju att det hjälpt mig. Men men, vi kan skriva fram och tillbaka om det här, men nu ville jag egentligen bara be om ursäkt för att jag kallat dig dickhead, för jag tycker verkligen inte så.

2011-08-30 @ 23:54:47
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0