Nyår och packning

Jag upptäckte precis att jag tog totalt 4 bilder på nyårsafton. En kass på middagsbordet, där man inte ser nånting alls av nåt, en på mig och Amanda, och så två på mig och Alex. Allt detta hände innan kl 17. Sen tog festen tydligen vid, och jag glömde bort min kamera. Men jag tänkte bjuda på mig och Alex iaf, så här två månader för sent. Så kan det gå!
Vi hade fixat och trixat till oss som sig bör på året sista afton!
Idag har jag gjort något enastående. Jag har packat för min Irlandsresa. EN VECKA I FÖRVÄG!!! Det har aldrig tidigare hänt under min livstid att jag packat i förväg. Jag packar i samma sekund som jag öppnar ytterdörren för att gå, och brukar därmed få med mig diverse okänt grejs på alla mina resor. Men den här gången är det annorlunda alltså! Dels för att jag, när jag går av båten nästa måndag, kommer åka hem, byta väska och sedan åka direkt till flygplatsen, och dels för att jag ska resa med enbart handbagage. Och det i sig kräver ju en del eftertanke hos en person som vanligtvis tar med sig ca tio extra outfits utifall att. Så jag har tänkt, planerat och åkt och shoppat det som fattades. Inklusive miniflaskor till schampo, balsam och duschkräm. Allt som man kan spara utrymme och vikt på, är ett plus. För då får man ju ner en extra klänning tex. Det är ju viktigt det där, att ha kläder att välja mellan. Fattar inte hur folk kan ta med exakt så mycket kläder som man BEHÖVER på en resa. Det som spelar roll är ju vad man VILL ha på sig. Som ni märker tänker jag på de stora världsproblemen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0