Titta fram

Nu är det förmiddag i östra sundet och jag sitter i en röd soffa medan min mamma vilar.
Igår var vi ute på avdelningsöverskridande äventyr, ett par våningar upp, eskorterade av två sjuksköterskor som imponerades något alldeles oerhört av ljusinsläppet på den avdelning vi besökte. Tydligen är det olika hur mycket ljus man får beroende på vilket slags sjuk man är. En slags kosmisk rättvisa kanske man kan tycka, då ljusinsläppet är större där fler får sämre besked. Fast för oss var det lite som ett ickebesked igår. Ingen ny information under solen, vi väntar och tittar framåt. Lite som den underbara tysk som bokat in mig i maj, som i sina mail meddelar att han tittar fram emot mitt besök! Ljuvliga tyska människa som lärt sig svenska bara för att han gillar Sverige och svensk musik så mycket. Se och titta, hur ska man veta skillnaden liksom?
Ute snöar det och another pensionär kommer förmodligen bite the dust idag, eftersom marken under pudersnön är blixthal. Lårbenshals, bye bye. Broddar, hej hej.
Och jag ska boka biljetter. Det är det enda jag gör nuförtiden. Det och spelar gitarr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0