Gitarren, tårarna och jag.

Imorn har jag spelning! Tjoho! Är lite nervös för jag har inte repat så mkt inför den som jag borde, för jag har repat en massa annat. Men så tänker jag att jag kan ju slå ett par flugor liksom, och ta låtar som jag ändå repat på. Jag ska spela för pensionärer på ett församlingshem och det brukar ju gå finfint. Jag och pensionärerna brukar trivas bra ihop, särskilt om jag spelar ett par låtar som vi kan sjunga tillsammans allihopa. Mycket fint. Jag gillart. Spelar gärna och ofta för den åldersgruppen, och det är ju tur, eftersom jag kommer göra det 3-4 dagar i veckan på mitt nya jobb! Ljuva liv. Båten jag ska spela på befolkas tydligen av äldre på veckodagarna, så då blir det tretakt och allsång för hela slanten! Sen blir det alltså yngre människor och mera drag på helgerna, och det gör mig aningens mer nervös vill jag lova. Hur ska jag lyckas svänga med min lilla gitarr? Ojojoj...
Och så är det ämne. Vad som får mig att gråta. Och ja, vad får mig inte att gråta? Jag gråter ju åt det mesta nuförtiden, känns det som, och är ganska frikostig med tårarna, eftersom jag vet att det är lika bra att få ut dem när de kommer. Men jag vet ju oxå att det inte egentligen är vad som helst som får mig att gråta, utan att jag har känslofickor inuti som är överfulla med väldigt specifika känslor. Men det är inte alltid man får ut dem precis när man "ska" så då får man gråta åt ett TV-program eller vara ynklig i sin soffa utan synbar anledning ibland. Och veta att det egentligen rör sig om andra sorters tårar. Det är helt ok.
Och en sak är ju säker, och det är att man aldrig ska hålla tillbaka en tår. Har den väl kommit till i ens inre så kommer den att komma ut, förr eller senare. Och då är det lika bra att gråta den när man vet vad det gäller eller känner att nu är det läge, för annars kommer den vid vilket tillfälle som helst helt plötsligt, och då kanske man inte fattar nånting. Då står man där med känslostorm på ICA Maxi och undrar vad fan som hände.
Såhär, det bara rinner.

Kommentarer
Postat av: Elin

Kärlek till min finaste Erika.

2011-01-17 @ 09:44:12
Postat av: Erika

Och kärlek tillbaka till dig, allra käraste.

2011-01-17 @ 11:09:49
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0