Jag ber så hemskt mycket om ursäkt...

Jag har varit urusel på att blogga från båten. Helt värdelös faktiskt. Men jag har haft så himla fullt upp, plus att internet fuckar hela tiden och det har ju inte underlättat. Men! Jag har det fint här, trivs väldigt bra med jobbet, och Eva som jag kommer jobba med i framtiden verkar vara grym! De andra som är på båten nu tillhör ju den andra vakten, som det heter, så de jobbar allesammans de veckor jag är ledig, så jag har inte träffat så många andra av mina framtida kollegor. Men som sagt, Eva är härlig, så det är ju en grym start, eftersom det är vi som kommer jobba en hel del ihop!
Hittade ingen passande bild, så ni får njuta av mig i slinghätta helt enkelt! En ljuvlig syn, som jag mer än gärna bjuder er på såhär på söndag eftermiddag.
Här på båten är det dagisliv, man får mat och dryck när man vill (det kanske inte är på dagis det är så iofs, det kanske är typ på slottet) och man får gå till gymmet när man orkar och kan. Jag satsar stenhårt på beach 2011 från och med nästa pass, eftersom jag inte hade så mkt bra träningskläder med mig den här gången. Har dock varit där idag och testat lite i en hopslängd träningsoutfit, och det känns som att gymmet och jag kommer komma bra överens. Det är ett sånt där Rocky-gym, där det är lite skitigt, hänger en boxningsgrej från taket, och alla hantlar är av mörkgrått stål. Jag har bra musik i öronen och kommer springa långt på bandet. Beach 2011 ska nämligen bli lika tjusig som beach 2010 hade jag tänkt, och då jobbade jag ju med att sjunga, dansa samt SVETTAS varje kväll, så då var det inte så svårt att vara fit for fight. Men nu får jag ligga i lite mer. Ser fram emot det! Brännan blir nog svår att få till dock, den gick ju inte av för hackor förra året. Fan alltså, tänk om man kunde få vara brun och fräsch året runt, då skulle man ju gå runt och känna sig som världens snyggaste jämt. Men men, man är den man är och bor där man bor. Och det har ju stora fördelar, så jag får klara mig utan brännan helt enkelt!
Om ni har glömt. Kolla vad brun jag var. Det är ju löjligt.
Note to self: Skaffa vit gura, för oj vad Tothans är fiiiiiin! Slut på note to self. Resten är till er.
Båtliv, utomlandsliv, släppa skivaliv. Spännande liv, helt enkelt.
Slutligen, och kanske lite abrupt, efter den lättsamma ton inlägget har haft i övrigt, skulle jag vilja be om era gemensamma tankar. Min mamma behöver dem. Livet är inte lätt. Och jag tänker på det ofta, men lyckas oxå tänka positiva tankar ofta, vilket är skönt. De negativa kommer när de kommer, men det är så svårt att göra något konstruktivt av dem, så jag är glad att jag oftast slipper dem. Ska åka upp till henne på tisdag, det ska bli skönt. Jag önskar min mamma allt här i världen. Allt vad hon vill ha borde hon få. Nu och jämt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mina tankar ar med din mamma och alla er Svensson systrar ocksa! Manga kramar till er!

2011-01-30 @ 15:02:39
Postat av: Helena

Låter som du kommer få det bra på båten! Vad är det för båt förresten? Har en bekant som jobbar i buffén på Ciderella (om jag inte misstar mig...)

Gud vad du får möjlighet att testa på mycket skoj!



För övrigt är mina tankar hos er alla! ingen ska behöva ha det så svårt:-(

Kramar

2011-01-30 @ 16:55:58
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: Erika

Tack snälla ni.



Helena, jag jobbar på StenaLine, på deras båt Stena Saga, som går mellan Oslo och Fredrikshamn!



Kram på er båda

2011-01-31 @ 23:55:31
URL: http://anjaerika.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag gillar att du gillar mig för jag gillar dig!!!!

2011-02-05 @ 23:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0