Januari

Det är januari nu. Och det är dagens tema. Den här månaden alltså, oavsett vilken det nu är. För mig är det januari. Det är ju omstartens och nystartens månad i många människors liv, och kanske lite i mitt oxå. Fast egentligen känner jag inte så mycket så. Jag har lite ångest över att december och därmed förra året är slut. Jag har ju lite svårt med nytt i mitt liv. Har alltid lite ångest och klappande hjärta när jag ska ge mig in på nåt nytt, hur många gånger jag än gjort det och fått bevisat för mig att förändring är nånting bra, alltsom oftast. Särskilt eftersom jag väljer mitt eget liv och bestämmer själv när nya saker ska hända. Men ändå vill jag krypa in i ett hörn när det blåser ny vind. Jag vet inte vad det är som gör det, men jag vet ju att jag alltid har varit sån och kanske alltid kommer vara. Men hur som haver.
Den här månaden.
Ska jag fylla 29 år! Och fira med pompa och ståt som sig bör och som jag alltid gör!
Börja på ett nytt jobb som jag såklart alltså är rädd för men oxå ser fram emot jättemycket.
Kanske åka till London helt oförhappandes, om allt blir som jag vill.
Lägga sång till min skiva.
Ta hand om mig själv och träna så som jag vill och vet att jag älskar. Har haft lite svårt att komma in i gymandet sen jag kom hem från Cypern men nu är jag på gång igen. Den senaste veckan har jag återbekantat mig med Sportlife City Domkyrkan som ju varit mitt träningsställe i fem år! Och jag älskar ju det där stället. Nu vet jag det igen.
Vad händer mera i januari? Jag vet inte riktigt. Jag tar ansvar för mitt liv och min tid och repar på låtar som jag vill köra på båten, jag försöker innerligt fokusera min lycka på mig själv och inte på nån annan. Jag längtar efter kärlek och att bli uppvaktad som om jag levde på 1800-talet, men jag vill inte lämna mig själv utanför mitt välmående för att få det. Alltså. Jag vill verkligen bli uppvaktad. Kanske inte på riktigt som att det är 1800-tal, men på det där sättet att den som vill ha mig ska visa det. Vilja det och våga det. Januari. Månaden of Erika.

Kommentarer
Postat av: Helena

God fortsättning på det nya året!

Ville bara säga att jag längtar så till din skiva är klar! Go girl!!

2011-01-04 @ 17:42:55
URL: http://helenashopkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0