Ett inlägg till om att leva nu. Så viktigt är det.

Jag bodde ju på Cypern i somras. I Ayia Napa. Det vet ni ju vid det här laget, ifall det skulle vara så att ni missade att jag var borta i sex månader, för jag har ju berättat om det några gånger. Cirka hundra. Kanske för att det var en stor sak i mitt liv som var helt fantastisk, underbar, sjuk, lättsam, svår och precis vad jag behövde. Komma bort och få nytt liv. Jag fick nytt perspektiv på en massa saker och insåg att mitt liv händer här och nu, och att det faktiskt är jätteviktigt att fokusera på lycka och att leva ett härligt liv, för det är nununu det händer. Inte sen. Det lärde jag mig i Ayia Napa. (Där jag oxå lärde mig att det är ok dansa på gatan om det spelas en sjukt bra låt, hur lätt det kan vara att träffa nya människor, att Jäger/Redbull är jättegott och att sexismen lever och frodas om man inte aktivt jobbar mot den. Tex.)
Och nu tänkte jag skriva att det är så svårt att hålla fast vid den lärdomen nu när jag är hemma i Sverige igen, men så kom jag på att jag tycker faktiskt inte det. Visst, det är lite svårare när man inte kan leva bara för dagen utan måste planera, men det är ju livet och inget annat, men jag känner att jag faktiskt, in i kärnan av mig själv, har blivit bättre på att finnas här och nu. Inte fylla alla mina dagar till bredden utan faktiskt bara kunna sitta i min soffa och vara. Inte tro att allt kommer bli bättre sen, för jag har det bra nu. Och det är viktigt. Att leva nu. Man vet inte hur länge man får göra det nämligen.
Jag och världens finaste Totha.
Jag och underbara Gabbe. Det syns inte på bilden men vi var på det närmaste paradiset på jorden man kan komma.
Och så jag och båda mina ljuvliga flickor på en av båtutflykterna vi var på. Ni vet, de vi gjorde på turkost vatten som var kroppstempererat.
Jag fick fina minnen på Cypern. Ibland är det svårt att acceptera att de är minnen och inte verklighet längre. Fast å andra sidan så hade jag så mycket känslomässig soptipp vs himmel att jag hade inte orkat längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0