Hemma.

Jag är i min lägenhet. Jag är i den och ska sova i den, och FYI så har jag gjort det tre nätter de senaste 27 dagarna. Så jag ska njuta nåt alldeles oerhört av den här sömnen. Jag förbereder genom att ha så många fönster som möjligt öppna så att det ska vara så där kallt och krispigt i sängen. Mmmmmmm.

Jaha, annars då? Jo, jag har ju haft det makalöst bra i Vimmerby som ni kanske har sett. Borgen är helt galet fin, och det är även alla mina vänner som är där. Shit alltså, det är ett paradis på jorden det där. Särskilt när man får sommarens varmaste dagar och bad i Nossen som krydda på moset. Och! Jag vill även tipsa alla som kanske ska till Astrid Lindgrens Värld om att gå och se Mio min Mio på Lilla Scenen! Det kan vara det bästa jag har sett i parken to this date, och ni vet ju alla att det vill inte säga lite. Herregud vad fint det var. Sådär så att jag rös och grät om vartannat och bara njööööt. Och det visar ju oxå bredden. Att de har byggt en femtiomiljonersborg som med ensembelns hjälp slår andan ur alla besökare på sitt sätt, men att de oxå kan bygga en föreställning med två skådespelare, några musiker och en trädlåda som får tjäna som allt mellan himmel och jord, och även den föreställningen gör en helt mållös. Det är fint det. Och jag fattar att jag låter som en reklampelare, men det struntar jag i. För det är så bra, alla borde åka dit. Särskilt alla som har barn. Det är paraparaparadiset. 

Den enda sorgen är ju att jag åkte hem idag, och fick reda på nu ikväll att Rosénskan ska göra inhopp som Lovis imorn! DET hade man ju velat se. Man har ju väntat sedan tidernas begynnelse på att få se henne som Lovis. Och så missar jag det med EN dag. Tråkigt. Men kul för dig Amanda! Yo!

Jag tänkte ju bjuda på bild, men de har jag ju i mobilen, så det får bli om en stund, i ett annat inlägg. Som ni redan kommer ha läst när ni kommer hit ner eftersom bloggar funkar så. Att det man publicerar sist kommer först. Så bilden ni såg var tänkt att ligga här nånstans kan man säga.

Och så från högt till lågt, som det brukar vara här hos mig. Jag längtar efter mina systrar nu. Och efter min mamma. Mamma, jag vill så gärna prata med dig om allt det underbara jag får uppleva! Idag tex, spelade jag in det sista till skivan! Din sång tex. Det blir så fint. Så himla himla fint. Jag hoppas så att jag får ont i magen av det, att du hör mig när jag sjunger för dig. 

Nu ska jag krama min kudde och sova i min säng. 

Kommentarer
Postat av: maria

Jag såg dig på håll i går, vid Lilla bråkmakargatan. Du pratade i telefonen så jag tänkte att vi skulle hinna säga hej sen, men sen såg jag inte dig mer.. Men kul att du var här i alla fall! Mio är fantastisk och Borgen grym! Jag önskar att jag kunde få vara en sån besökare som bara kom och såg allt pang bom nytt. Nu har jag ju sett allt växa fram och missar den pangbomkänslan lite..

kram

2011-07-01 @ 00:16:15
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0