Dra åt helvete

Nu på morgonen har jag först glatt mig åt hur härlig John Pekkari är så mycket att jag var tvungen att blogga om det, sen skitat ner mitt goda humör alldeles själv genom att gå in på hemsidor som gör mig förbannad. Varför gör jag detta?! Dåligt.
Jag funderar ju på att byta bloggportal så småningom, men en sak är säker, och det är att jag aldrig i mitt liv ska byta till portalen improveme.se. Vad är det för jävla namn?! Dudugerinte.se heter den ju egentligen. Här kommer en lista på de "artiklar" som fått flest klick det senaste dygnet på improveme.se:
1. "Jag känner mig sexig" Vem det handlar om framgår inte och eftersom jag hatar mig själv för att jag gått in på sidan tänker jag heller inte ta reda på det genom att klicka vidare. Men jag kan sätta min högra arm på att det inte beror på att hon (för det är ju en hon, det vet vi ju, män behöver inte säga sånt) fått vara den hon är genom sitt liv och på så sätt bara helt enkelt uppnått denna sexiga känsla. Det mest troliga är väl att hon opererat sig eller gått ner hundra kilo i vikt. Som nummer två på listan:
2. "Nu har jag storlek 36" Detta var på första sidan jag hamnade på i mitt sviniga klickande på skönhetssensationssidan man kommer till från msn när man loggar ut från hotmail. (Märker ni att jag försöker bortförklara att jag ens gått in på sidan?) Det är Jennifer Hudson som gått från stl 46 till 36 och nu är så nöjd med sitt liv att det inte går förklara! Hurra! Jävla skitsamhälle. Stackars Jennifer. Inte för att hon var större eller för att hon blivit mindre, utan för att hon är så otroligt lycklig nu. Fan.
3. "Mina lår dallrar" Här har jag inte gått in på sidan, men man fick ett försmak av den på Jennifers viktsida, och där såg man att det var den där tjejen som är känd utan att man fattar varför, Kim Kardashian (reservation för stavningen här..) som.. ja, säger att hennes lår dallrar. I vilket sammanhang vet jag inte, vi kan väl alla och envar se en situation framför oss där de skulle kunna dallra helt enkelt. Och sen kanske fråga oss varför det är så viktigt att det skrivs om det på internet? Vilka lår dallrar inte? Det är ju jättemycket kött runt ett smalt, långt ben. Vad skulle lår göra, om inte dallra?
4. "Leightons slanka knep" Jag vet inte vem Leighton är och jag bryr mig inte. Men det gör tydligen många andra eftersom hon lyckats hamna på plats fyra på listan.
Fan oxå. Förlåt att jag svär så mycket idag förresten. Men jag blir så arg. Jag känner mig så instängd av alla dessa värderingar som pumpas ut över oss, ständigt! Man glömmer ju bort att man är en helt normal kvinna som ser ut som folk gör mest, och går omkring och tror att man är tjock och ful nästan jämt. Men så är det ju inte! Vi är ju inte tjocka och fula! Vi är ju fina! Utan platt mage, med dallriga lår, med våra dubbelhakor, med begynnande rynkor, utan att passa in i mallen som ändå ingen annan passar in i heller. Åh vad det är svårt att komma ihåg. Jag bojkottar dudugerintesomduär.se från och med nu. Skitsida. Jag vill inte känna mig ful varje dag. Jag vill känna mig fin. Som att det är fint och speciellt och alldeles tillräckligt att vara precis det som jag är. Och att alla andra ska få känna det oxå. Ojojoj.

Kommentarer
Postat av: G

Du är fantastisk! x

2011-03-28 @ 19:13:10
URL: http://topsgeht.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0