En lista om en tanke

Ursäkta! Jag vet inte vad som har hänt på sistone, glömmer typ bort att den här bloggen finns. Det är så mycket annat som händer...

Idag har jag en sak på hjärtat, en ganska oviktig sak, men ändå en sak som jag tänker på. Och jag tycker att den tydliggörs bäst med hjälp av en lista. Så här kommer alltså en lista:

1. Frukost. Flera sorters bröd, alltid någon tillagad rätt, exempelvis ägg & bacon eller omelett. Flera sorters flingor och müsli, många sorters yoghurt, kaffe, te och juice. För att inte tala om de fem fruktlådorna med två äppelsorter, bananer, päron och apelsiner. Eller de ca tio olika pålägg som finns i kylen.

2. Lunch. Lagad mat av hög kvalitet, med salladsbuffé. Dessutom olika soppor varje dag, alltid vegetariska.

3. Eftermiddagsfika. Kaffebröd eller bullar.

4. Middag. Lagad mat av ännu högre kvalitet, om ni frågar mig. Ett vegetariskt alternativ, samt salladsbuffé. Dessert lördag och söndag. Olika desserter på lördagar, alltid glass på söndagar.

5. Kvällsmat. Olika rätter, ofta av lite enklare slag, men alltid näringsrikt och uppfinningsrikt.

6. Förutom allt detta, en alltid påfylld kexbricka med olika söta och salta kex.

Ovanstående lista är alltså den mat vi serveras ombord på båten. Mässen är öppen 23 timmar om dygnet och flingor, frukt, yoghurt, kaffe, te, juice, bröd och alla sorters pålägg finns att äta av alla dessa 23 timmar om man inte skulle uppskatta den rätt som lagats just idag. Den lagade maten serveras vid specifika klockslag men finns alltid framme i i alla fall två timmar så att alla ska hinna äta.

Och det finns alltså folk som klagar på den mat vi får. Som vi inte behöver laga. Som vi serveras på tallrikar som vi aldrig nånsin behöver diska själva.

Ja, det var det jag hade på hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0