Foten.

Till ljudet av siffror som ropas ut i rummet bredvid överväger jag i detta nu att gå och träna. Styrketränade en stund imorse men hann inte med nån kondition, så jag försöker känna efter om kraften finns att göra det nu istället. Har dock fått lite ont i vänster fot, vilket jag tror beror på att jag sprungit lite för mycket på senaste tiden, så jag kan inte springa idag, utan får ta crosstrainern istället. Och det är ju på inget sätt lika roligt, så för att jag ska komma iväg krävs lite mental förberedelse...

Det är ju så, att man lätt får lite småskador när man är i mitt läge, att man är rätt så vältränad, men inte har sprungit särskilt mycket på rätt länge (alltså innan jag började löpträna igen nu i höst), för att musklerna är ofta rätt snabba på att hänga på och byggas upp, men senorna och lederna har det lite svårare. Och det är det som känns som att det har hänt i foten nu. Den har fått ta lite för många smällar när jag intervalltränar, den är ju inte riktigt van vid så stora belastningar så ofta. Det känns tråkigt, men oxå rätt skönt att jag vet vad det är, vad jag kan träna istället, och att det kommer gå över. Men det är som sagt ganska mycket svårare att motivera ett pass på crosstrainern, som jag tycker är ca astråkigt, när det står ett löpband bredvid och frestar, som jag tycker är ca askul. Men men, jag får sikta på Göteborgsvarvet för att hålla mig!

Ok. Dagens blogginlägg handlar alltså om min vänsterfot. Grattis läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0