God morgon Sverige

Det är tidigt och jag har varit vaken i 2,5 timme redan. Sjukt är det. Men nu är jag på väg till Stockholm för att få mitt visum, om allt har gått vägen för alla människor som är inblandade i det. Hoppas.

Det blir sammelsurium i hjärnan när man har nån slags shufflelåtlista på SpotOn och får Angels av Sarah MacLachlan följt av Loser av den där killen som jag har glömt vad han heter men som iaf släppte den typ 1994. Då gick jag i sjuan och spelade biljard i uppehållsrummet innan skolan började, och hans låt och video gick på MTV på TVn som satt på väggen ovanför biljardbordet. Jag minns videon som att den var gul.

Angels lyssnade jag på senare, nån av gångerna jag bodde i London, så dit har jag oxå kastats ett par gånger. Jag var lyckligare i London än i sjuan men Angels är en sorgligare låt än Loser så jag tror upplevelserna av dem gick på ett ut.

Och mitt i allt försöker jag fånga en fin bild av morgonsverige genom tågfönstret.

Just det! Beck heter han. Loserkillen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0