Bilbolaget

Jag är ju vän på facebook med en av mammas vänner och arbetskamrater. Och det är så konstigt att läsa hennes statusar ibland om hur det är på jobbet, och inse att min mamma inte är där. Hon finns inte kvar där heller. Det kanske låter konstigt, men det tog ganska lång tid innan jag kunde börja tänka på att min mamma fattas i andra sammanhang än bara mitt och mina systrars. Min egen sorg tog all plats. Så jag blir fortfarande lite tagen av tanken att mamma är borta även för alla dem hon jobbade med, alla kunder hon tog hand om, alla hon träffade i lunchrummet. Och det är ju såklart nånstans en fin tanke oxå. Att det är många som saknar henne.

Min fina lilla mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0