En förkyld polistitterska.

Jag är förkyld! Jag är dålig på att vara förkyld! Känner efter för mycket, tycker att det är jobbigt och svårt att leva. Inte riktigt som mancold-männen som finns runt om i vårt samhälle, men kanske nästan. Fast, iofs så har jag ju jobbat (läs sjungit) förkyld hela veckan, så så nära mancoldträsket är jag kanske inte ändå.

Alltså hallå, fattar ni att vi hade 80 danska poliser ombord i onsdags? Varav typ 20 var unga killar som liksom var så där läckra som man bara tror att poliser i grupp är på film och sånt? Och! Det viktigaste är att de (alla 80!!!) kom och lyssnade på mig i Riva bar, var världens bästa publik och inte det minsta dräggiga, utan bara roliga och glada och göttiga. Grattis mig! Känns som en fin present såhär näst sista veckan! Det kan jag minnas och ta med mig.

Idag är det söndag. Imorn är det måndag. Då åker vi hem till Götet. Det blir gött det. Jag längtar efter min lägenhet. Och mina vänner. Jag längtar även efter min systerdöttrar, men de lär jag ju inte träffa i vare sig min lägenhet eller resten av Göteborg, så den längtan får jag dras med ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0