Mimtolkarafton.

Ja hejsan. Jag känner att jag har ett ansvar att berätta för världen hur fint jag har haft det ikväll. Det är nämligen så att jag vid inte mindre än tre skilda tillfällen haft människor i publiken som av outgrundliga anledningar mimtolkat de låttexter jag sjungit.

"Vad är mimtolka???"


hör jag er nu ropa vid era datorer och telefoner. Jo, förstår ni. Det är att främst medelst hand- och armrörelser visa, tolka och berätta vad det är jag sjunger. Ett mycket tydligt exempel är kvällens förste mimtolkare, som valde sången Flickan i Havanna. Här får ni säkert genast de inre bilderna, men jag hjälper er på traven. Varsågoda:

Flickan i Havanna (lägger händerna mot bröstkorgen, så som vi flickor gör)
hon har inga pengar kvar (sträcker ut händerna, rycker på axlarna, gör ledsen min)
sitter i ett fönster (ritar upp fyrkant framför överkroppen)
vinkar åt en karl (vevar med armer i den imaginära rutan)

Ja, och så fortsatte han. Och sedan har alltså två till dykt upp under kvällen! Undrar om mimtolkarnas riksförbund (MTRF) har nåt slags årsmöte på båten? Vore kul att få sitta med en stund.


Kommentarer
Postat av: Annie

Fantastiskt! Måste varit en finfin syn från scenen! =)

2012-01-19 @ 10:23:24
URL: http://anniesauditorium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0