It's a present

Ja, kära vänner, jag vill härmed glädja er med att jag har blivit med pool! Hur då?! tänker ni nu. Jo, såhär:

Ryktet gick i kvarteret, att det skulle finnas/komma en pool in i våra liv. En dag förra veckan tog jag tag i saken och smög runt tills jag hittade det som omöjligt kunde vara något annat än poolämnet, nämligen en tom, nedsänkt kakelyta i blått. Jag samtalade då med ett par män utanför kakelområdet, som sa först ja och sen nej på min fråga om det skulle bli en pool där, sedan sa "Tomorrow", när jag frågade när detta skulle eller inte skulle ske. Aningens förvirrad gav jag mig iväg, och stötte då på Ali, en granne som förra veckan blev carpe diem personifierad när han meddelade att "I used to work in the summer, I did it for 16 years. Then I realized I like swimming and sunbathing more, so now I do that instead", fast på aningens knaggligare engelska. Ali förstod min fråga lite bättre än de två män jag först frågat, och svarade exalterat att "Yes, pool will open in 5 days!" Jag frågade då om det skulle kosta att gå dit, som det ju ofta gör för nyttjande av pooler, och fick då svaret av min vän Ali att "No, it's a present."

Så gick det till när jag fick min pool. Igår fylldes den, idag premiärbadade jag. Sen åkte jag på turkiskt bad och spa, men det får vi ta en annan dag, nu ska jag äta middag.

Jag tänkte visa en bild men har ingen så håll till godo med mig på väg till shoppingmekkat Antalya. Då var jag taggad. Tack och hej så länge.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Heja heja heja en pool!

2012-06-20 @ 21:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0