Midsommarinlägget.

Nu har midsommarafton kommit och gått, och vi har firat ända in i kaklet på hotellet. Dagen har varit lång. Vi har sjungit vid poolen, runt stången, på poolbarsscenen och sen haft show på det nu på kvällen. Så nu är jag trött. Jättejättetrött. Nästan tappa-livslusten-trött.
 
Jag funderar mycket just nu, på hur jag ska spara på min energi. Jag gör nämligen av med för mycket, och jag känner att det håller på att äta sig in i mig och göra ett hål. Jag visste när jag åkte hit att jag skulle jobba mycket, men saker har liksom utvecklat sig på ett sätt som gör att jag upplever att det inte alltid är hälsosamt, hur och hur mycket jag jobbar. Jag tänker på jobbet jämt. Vaknar för tidigt på mornarna och det bara snurrar i skallen. Jag tar ansvar för saker som inte är mina att ta ansvar för, och ovanpå allt det har jag en skör röst som lätt blir hes. Så jag känner att jag måste göra nånting åt min situation snart, på något plan på den här arbetsplatsen, annars går det nog åt skogen.
 
Förlåt om min midsommarinlägg blir alldeles negativt och tråkigt, men jag känner mig rätt så tom just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0