Be om lov.

Idag ska jag till Stockholm. För att åka till turkiska ambassaden och be om lov att få jobba i Turkiet i sommar. Och man måste be snällt, med rätt papper i handen, flera kopior på sitt pass, gärna en turkisk tolk och inte vara för många som ber samtidigt. Så vi 18 som ska (?) till Turkiet i sommar är uppdelade på tre dagar för att det ska gå smidigare. Och resten av mitt team åkte igår, men jag får åka idag för i fredags upptäckte vi att hotellet jag ska jobba på hade fyllt i nåt fel på ett av alla de hundra papper jag ska ha med mig, och det gick inte! Så jag ska ha fått ett nytt nu. Jag = den turkiska tolken Figen, eftersom det är hon som hjälper oss med allt det här. Hej och hå, hoppas allt går bra. Anna i mitt team hörde nåt om att det tar 9 veckor att få allt klart. Och vi har premiär om 6 veckor. Perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0