Lördag i Götet

Ååååh, det är lördag, jag är i Göteborg och livet känns gött! Jag har tränat, håller äntligen på att packa upp och göra ett hem av min lilla boyta, och ikväll ska jag på en fest och dricka ett glas vin eller två. Det känns helt och hållet härligt och bra!

Veckan har bjudit på nytt jobb som varit spännade och roligt, trots att jag inte ens satt igång med det jag egentligen ska göra än! Men jag leker kontor nu, ringer föräldrar och frågar om de ska komma på sin rytmik med sina barn, får lyssna till vad de tycker om livet i församlingen och känna mig lite viktig och knutpunktig. Jag jobbar ju i Svenska Kyrkan nu, vet inte om jag skrivit det nånstans. Ska ha rytmikgrupper med småbarn, och det känns väldigt härligt! Att jobba i kyrkan är ju lite speciellt, jag är ju inte troende på gud på det sätt som de är där, jag ber inte och jag tror inte på bibeln. Men när de anställde mig pratade vi om allt det här, och de sa att det viktigaste är att man delar deras värderingar, och det är ju typ att vara snäll mot människor och tycka att alla är lika mycket värda. Och det gör jag ju. Så det känns skönt att de vet att jag inte är troende. Men lite märkligt är det att helt plötsligt befinna sig i en gemensam bön, sånt har jag aldrig upplevt förut. Men jag tar det med ro. Det är olika sätt att önska goda saker i sitt och andras liv, vem man själv anser att man kommunicerar med är inte det viktigaste tycker jag. Jag sänder ofta tankar ut i rymden där jag önskar saker åt mig själv eller andra, och för en kristen är det säkert en bön. För mig är det en önskan, som hjälper mig att tänka lite klarare.

Nu ska jag gå ner i källaren och förfasas över hur mycket saker jag har där som jag inte kommer få plats med i lägenheten!

En stor varm kram till Robert. Jag tänker på dig.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad härligt Erika! Jag håller med om att det är underbart att vara hemma i sitt eget. Kom hem till min egen lägenhet i förrgår och nu börjar det sakta men säkert kännas som att jag är hemma på riktigt. Robert hälsar väldigt mycket till dig. Du är så bra och fin Erika! Jag hejar på dig. Och Sverige. Kram /J

2009-09-13 @ 20:11:59
URL: http://www.josefinreinhard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0