Grattis Sverige

Det är nationaldag och jag vet inte ens vad det är vi firar om jag ska vara ärlig. Hänger ju med både norrmän och irländare här och de vet minsann vad de firar! Det är frigörelse och egen nationalitet! I Sverige, vad firar vi? Att vi inte längre äger andra länder och bestämmer över vad de ska göra med sina marker och människor? Inte vet jag.
En ungdom är försvunnen här och det oroar mig. Det känns läskigt att det händer otäckheter titt som tätt. Vi ska inte gå hem själva mera, det har vi bestämt iaf. Inte ens genvägen som är så nära att det är löjligt. Man vet aldrig. Usch.
Jag har en klump i magen som jag så innerligt av hela mitt allt och jag hoppas ska lösa upp sig imorgon när svaren kommer. Det måste måste måste bli bra. Så bra det kan. Det måste det. Håll tummarna nu, jag vet att ni gjort det förut och det tackar jag för.
Nu ska jag göra nåt annat än att häcka på ett kontor. Det känns ovärt på nationaldagen liksom. Eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0