Sol botar stress.

Idag ska jag ut i solen! Kanske med sällskap, kanske ensam, men det spelar inte så stor roll, jag ska ligga och lapa sol och ta det lugnt och andas, och jag ser fram emot det så mycket! Jobbar senare idag, men har några timmar över nu och det känns så himla skönt! Som ni förstår på detta har det varit lite stressigt, det är därför jag så himla mycket ser fram emot denna avslappning. Folk är sjuka, beslut ska fattas, mail ska skickas och ja, det är mycket jobb helt enkelt. Men det mesta är roligt, förutom folks sjukdomar då, så det är helt ok att det är mkt. Det är bara väldigt skönt när man hittar andningshål och tid för stranden... =) Jag skäms lite över att säga det, men jag har faktiskt inte badat i havet än... Och det är inte för att jag inte varit på stranden alls, det har jag faktiskt, men vattnet är lite kallt än... Jag har vadat i och svalkat mig, men jag känner att eftersom jag ska vara här i 5 månader till, så kan jag gott vänta med att bada tills jag vill bada, istället för att plåga mig själv. Och ja, jag är en badkruka. Jag erkänner utan mankemang eller skam, så är det. Solen är min gud men havet måste lirka lite med mig för att bli lika uppskattad...
Annars då? Jo, irländaren och jag ses titt som tätt och har det trevligt. Han fick lite panik en dag, som jag skrev lite kort om sist, men jag tror den har stillat sig nu. Jag vill inte att det ska bli som sist, när allt gick superfort och slutade i kaos, utan tar det hellre i maklig takt och ser vad som händer. Inget är hugget i sten och behöver inte bli det heller. Modellera är bättre. Den kan man forma om allteftersom man märker vad det är man vill bygga liksom.. Shit vilken töntig jämförelse, men strunt samma. Jag har det gott i alla fall...
På tisdag är det dags för oss alla att hålla tummarna för att det ska vara så lite som möjligt av sjukdom. Så snälla, hjälp till och gör det, för vi behöver inte mera sjukdom nu. Vi har haft tillräckligt. Tisdag. Vi hoppas att det blir en sån där dag som man minns som den då det släppte, då oron gick över och man kunde känna sig lugn igen. Tisdag. Hoppas hoppas hoppas.
Nu är det dags för sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0