Tack och nytt ämne.

Hej. Tack för era fina kommentarer om mitt förra inlägg.

Idag är det ett annat tema. Nämligen att jag måste få skriva ut, nånstans, det jag tänker om följande två facebookstatusar som en gammal bekant från min födelseort har skrivit. De är alltså menade som nåt slags skämt:

1. "Varför lagar inte män mat hemma?"
"För att ingen har uppfunnit en stek som passar i brödrosten."

2. "Varför går en psykisk analys mycket snabbare för män än för kvinnor?"
"När det är dags att gå tillbaka till barndomen är männen redan där."

Och svaret är givetvis:

"Varför går inte jämställdhetsarbetet framåt?"
"För att både män och kvinnor motarbetar det genom tex sexistiska skämt."

Inget revolutionerande, men jag måste skriva det. Och jag gör det här istället för på den gamla bekantens status för att det känns bättre. Jag tror inte att det skulle ledare nån vidare vart att börja diskutera jämlikhet och sexistiska kommentarer med den det gäller. Vilket är trist, men man får ju välja sina strider.

Och idag är jag inte på humör för strid, mycket beroende på att vi med båten har varit ute till havs i stormen Emil i natt, som "blev lite värre än vi hade trott". Ja, jo, den blev det. Jag har sovit max tre-fyra timmar, övrig tid spenderade jag med att antingen vandra omkring i båten och försöka lugna mig, eller twittra för att tänka på annat. Jävla båtjävel och jävla stormjävelsjävel.

Kommentarer
Postat av: maria

Tack! Sedan jag såg en video med Basshunter för ett par år sedan har jag oxå tänkt så. Varför stretar folk emot?!

2012-01-04 @ 19:38:09
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0