Drömmar

Idag är det drömmar som avhandlas här i Svenssons allehanda. Och i vanliga fall har jag en massa drömmar, som jag kommer till strax. Men först vill jag berätta om min just nu mest akuta dröm. Det är nämligen att bli frisk och kry och känna mig som en människa igen. Tror att jag är på god väg, men jag har inte ropat hej ännu. Har haft.... trumvirvel..... MAGSJUKA! Hurra för mig, denna härliga sjukdom som förstör allt vad man är som människa och lämnar en som en ynkedom utan liv och rörelse i. Utom möjligtvis kräkreflexen som i allra högsta grad är närvarande och aktiv.
Men. Andra drömmar då. Jag tänkte faktiskt häromdagen att jag just nu får precis det jag drömt om. Inte allt samtidigt, och kanske inte allt allt heller, men jag får många bra saker. Jag ska få ge ut min skiva, nåt jag drömt om så länge jag kan minnas. Första gången jag tänkte det var jag väl fyra år tror jag. Och nu händer det. Min skiva, med min musik, som folk kommer kunna köpa och lyssna på! Helt makalöst. Och att jag dessutom får spela in den med helt sjukt begåvade musiker är ju en stor, stor prick över mitt i... Och mera saker jag får är ett jobb där jag får sjunga och spela och träffa människor, och få gott om pengar för det (inte alltid en självklarhet i min värld), samtidigt som jag kommer vara ledig en hel del, och planera för min egna turné som ju ska komma framöver. Jag har, som jag nämnde för inte alltför länge sen, många fina vänner som finns hos mig och runt mig och min mamma är i skrivande stund på väg mot min syster, dit jag oxå ska så fort magen tillåter, för att fira jul! Det är gott att leva precis just nu. Det blev inte så mycket om framtidsdrömmar kanske, mer som sånt jag velat ha och som kommer nu, men det är väl helt fantastiskt att kunna skriva så?! Att livet blir som man har önskat.
Och sen drömmer jag om kärlek oxå. Det kommer jag inte ifrån. Det vill jag inte komma ifrån. Och förr eller senare kommer den. Till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0