Rygg och hjärta

Lördag! Jag tar det lugnt och väntar på att frukosten ska smälta i magen (säger man så?) så att jag kan åka ner till gymet, öppna upp mitt kort igen, och SPRINGA!!! Hurra för det, hurra för mig! Ska även ta tag i ryggen, den gör ont varenda morgon nuförtiden, och det är ju inte helt ok. Ibland sköljer bitterheten över mig litegrann, för jag vill verkligen inte ha den där jävla ryggskadan, men å andra sidan så är den liten och går över med träning, så jag kan ju leva med den. Men ändå. Lite, lite less blir jag. Ska ju för övrigt försöka hitta en ny sjukgymnast/naprapat nu i höst och se om det finns nåt mer att göra. Min gamla arbetsgivare har ju sagt att de gärna betalar för rehab, så nu ska de väl få göra det. Jag tänker ibland på hur det skulle vara om nån annan än jag hade den här skadan? Om nån som inte är aktiv och rör sig varje dag hade fått den? För jag har ju en stark kropp, en som är tränad. Men det gör ont om jag inte gör mina ryggövningar minst varannan dag, helst varje, trots det...
Jag läste i morse att dr Åsa från televisionen tycker eller tror, vet inte riktigt, att förälskelse går att jämföra med OCD, obsessive compulsive disorder, alltså tvångsbeteenden. Hej igenkänning sa jag då och tänkte igenom min sommar.
Tydligen var ryggen och hjärtats tvångsbeteende det som fanns i hjärnan så här tar det slut på inlägget. Jag drar ner på stan istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0