Vaken

Ja, här ligger jag och är vaken. Helt i onödan, men det är så med kroppen ibland. Den fattar inte sitt eget bästa. Klockan är i runda slängar kvart i fem på morgonen och jag har legat vaken i en timme av okänd anledning. Det är nån slags jobbstress över sånt som just nu ligger utanför min kontroll, blandat med olika låtar från olika shower som liksom går runt, runt, blandat med den där lilla paniken över att jag inte riktigt vet om jag kan alla danser och alla repliker överallt. Och det finns väl få saker som är så kontraproduktiva för mitt jobbjag som att ligga här och fundera på sånt nu, mitt i natten, när jag borde sova, men som sagt så gör kroppen lite som den vill ibland. Och jag är ju ändå tacksam över hur otroligt sällan jag har såna här sömnproblem, men när de väl inträffar är de likt förbannat lika tråkiga. Då hjälper det inte så mycket att jag har sovit gott många nätter i rad innan den här. För den här suger ju just nu ändå.

Ja, så var det med det. Nu ska vi se om jag kan frikoppla hjärnan så att den slutar tänka i cirklar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0